2014/02/25

                                                                       ETXEBIZITZA  PASIEGOA

   Oraingo honetan, etxebizitza pasiego bat hartu, eta haren eraberritzea izan da gure proiektua. Etxebizitza hauek, azken urteotan erosi eta berriztatu egin dira, etxebizitza pasiegoen historia eta inguruko paisaia errezpetatu gabe.
    Beraz, historia eta ingurumena ulertu ondoren, gure proiektua gauzatzen hasi ginen. 


Etxebizitza hauek, XI. mendetik aurrera hasi ziren agertzen Kantabriako Pas ibaiaren eta Miera ibaiaren inguruan. Bertako jenderaen ogibidea abelzaintza zenez, eta denboraldi luzeak igaro behar zituztenez mendietan animaliekin, horrelako etxebizitza xumeak eraiki zituzten. "Etxebizitza" hauek berdinak ziren; lehenengo solairuan, animaliak sartzen ziren, horrela, pertsona biziko zen bigarren solairua bero mantentzen zen animaliek botatako beroarekin. Eta etxebizitza hauek eraikitzeko, bertako materialak erabili ziren, harria, eta egurra.













 Gure proiektuan, beste material erabiltzeko aukera eman zaigu; beira, lehioak egiteko. Nire etxebizitza, hiru laguntzeko izango da, eta nire ideia zentrala, ahal nuen moduan, etxebizitza pasiegoaren izaera mantentzea erabaki nuen. Beraz, beheko solairua, goikoa baino txikiagoa egin dut, bertan oheak eta komuna sartuz, eta goiko pisuan, sukaldea eta egongela. Gainera, Frank Lloyd Wrightek bezala, tximenea, sua, beroa, etxearen zentro bilakatu dut, behean tximenea bat jarriz eta goian sukaldea.

  Hona hemen nire proiektuaren maketaren argazkiak:








iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina